Rendszeres olvasók

2013. október 7., hétfő

Rád emlékezve (1953-2006)


Ma itt állok újra nyughelyed mellett,
és újra átfut rajtam az a remegés,
amelytől hét éve térdére esett
bennem a hit. Sorscsapás volt. Istenverés.

Sok kínt hoztam ide, de nézd, hogy elszéled
a bánat, fájdalom, mikor itt vagyok.
Tudod, Apu, lassú haldoklás az élet,
amióta fényed már nem rám ragyog.

Azt mondják sokan, a világ rendje ez.
Minő badarság! Hisz mit sem tud a világ,
hogy szívem bár magasztal, nem tömjénez.
Életkertemben Te voltál az a virág,

mely kiszínezte a sorsmezőm kötényét.
Vagyok, mert voltál. Élek, mert léteztél.
S most nézem a kertem foghíjas sövényét,
és fel nem foghatom, miért jött a Tél...

Miért ilyen korán, ilyen hirtelen?
Faggatnám Istent, de rám néz, és csak legyint.
Hiányzol Apu! Örökkön... Istenem,
egy újabb év múlt el... és nélküled, megint.
 
VÖRÖS LILIOM
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése